«هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی «بک گراند» به شبکه نمایش خانگی آمد زمان تشییع زنده‌یاد «سعید راد» اعلام شد+ جزئیات کمک چهارونیم‌میلیون‌دلاری «جنیفر لوپز» به فلسطین ساخت سریال «پایتخت ۷» در چه مرحله‌ای است؟ «سکوت تلخ» آماده نمایش شد واکنش پرویز پرستویی به درگذشت «سعید راد» + عکس تصویری قدیمی از مرحوم سعید راد و فرزندانش + عکس «گردبادها» گیشه سینمای آمریکا را تصاحب کرد
سرخط خبرها

برنامه‌های هفته کتاب کانون شهید روحی

  • کد خبر: ۱۳۴۴۵۱
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
برنامه‌های هفته کتاب کانون شهید روحی
کانون و مؤسسه فرهنگی‌هنری شهید روحی مجموعه برنامه‌های خود را به‌مناسبت هفته کتاب اعلام کرد. این برنامه‌ها به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله نشست‌ها و مسابقات کتاب‌خوانی با محور‌های مختلف، برنامه‌های این کانون فرهنگی را شامل می‌شود که به شرح زیر است:

- خوانش کتاب «کابوس سالمندی» با حضور نویسنده اثر حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شفیعی از قم.

- خوانش کتاب «پاوه سرخ»  و برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «پاوه سرخ».

- برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «ساده مثل روح‌الله».

- برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «در امتداد عاشورا».

- برگزاری نشست کانون‌های فرهنگی‌هنری فعال مشهد مقدس با حضور مسئولان ستاد عالی کانون‌های مساجد استان در کانون شهید روحی.

- ارائه گزارش فعالیت‌های کانون و مؤسسه شهید روحی به‌مناسبت هفته کتاب و تقدیر از فعالان این مجموعه.

- تشکیل باشگاه کتاب‌خوانان حرفه‌ای در کشور با همراهی اهالی فرهنگ و هنر مساجد.

- آغاز برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «تنها گریه کن» به‌مناسبت شهادت حضرت زهرا‌(س) در کشور.

- آغاز ساخت اپلیکشین سامانه مرکز مجازی مسابقات کتاب‌خوانی www.m-ketab.ir

- طراحی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی با موضوع جمعیت و فرزند‌آوری.

- طراحی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی مکتب سلیمانی برای سومین سال.

- طراحی و برنامه‌ریزی برای رونمایی از ۳ اثر و کتاب این مجموعه در حوزه ترویج کتاب‌خوانی.

برگزاری ۲۰ مسابقه کتاب‌خوانی

کانون شهید روحی از جمله مراکز فرهنگی‌هنری است که در طول سال نیز برنامه‌های ثابت کتاب‌خوانی دارد.

برگزاری تقدیر از مروجین کتاب‌خوانی دستگاه‌های فرهنگی از جمله اقدامات کانون در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سال ۱۴۰۰ است که فروردین ۱۴۰۱ برگزار شد.

طرح «نوروز با کتاب» ویژه گروه‌های سنی مختلف و با محور افزایش سرانه مطالعه نیز از جمله برنامه‌هایی بود که با برگزاری ۳ مسابقه «مادرانه»، «آماده‌باش» و «پیک آسمانی» توانست بیش از ۱۰ هزار نفر را جذب خود کند.

سلسله‌مسابقات کتاب‌خوانی نیز با مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی صورت گرفته است، به نحوی که تاکنون ۲۰ مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی  شامل مسابقات کتاب‌خوانی «اندیشه در قرآن ۲»، «امید و همدلی»،  «ساده مثل روح‌الله»، «پاوه سرخ (زندگی‌نامه شهید چمران)»، «خبر بزرگ»، «در امتداد عاشورا (نقش تمدن‌سازی اربعین حسینی)»، «پیامبر مهربانی‌(ص)»، «آستان ارادت» برگزار شده است.

 اجرای رویداد کتاب یار (آموزش و  رشد مروجین کتاب‌خوانی در مشهد) نیز با هدف آموزش و جذب نوجوانان و جوانان مروج و دوستدار کتاب در محلات مشهد برگزار شده است. در این رویداد بناست در یک فرایند چندماهه با عنوان دوره رشد در قالب کارگاه‌های آموزشی‌اجرایی حضوری و غیرحضوری مخاطبان به روش‌ها و مهارت‌های ترویج کتاب و کتاب‌خوانی مجهز شوند.

امضای تفاهم‌نامه‌ با نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از جمله اتفاق‌هایی است که قرار است برگزاری برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی این کانون را تداوم بخشد. این تفاهم‌نامه با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شده است.

در کنار این‌ها، کانون و مؤسسه فرهنگی‌هنری شهید در اولین رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی‌اجتماعی استان خراسان رضوی به‌عنوان ۱۰۰ تشکل فعال در حوزه تخصصی ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و برنامه‌های تربیتی و اوقات فراغت در این رویداد حضور داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->